+IKUTAN+

Wednesday, November 25, 2009

::WhY::

........
kenapa perlu ada rasa cinta?

kenapa perlu ada rasa kasih?

kenapa perlu ada rasa sayang?

kenapa perlu ada rasa rindu?

kenapa perlu ada rasa bahagia?

kenapa perlu ada rasa curiga?

kenapa perlu ada rasa cemburu?

kenapa perlu ada rasa teraniaya?

kenapa perlu ada rasa bersalah?

kenapa perlu ada rasa resah?

kenapa perlu ada rasa tanda tanya?

kenapa perlu ada rasa percaya?

kenapa perlu ada rasa bersyukur?


kenapa?menjadi tanda tanya?siapa yang harus menjawabnya?perasaan-persaan ini wujud secara semulajadi tanpa perlu disangkal!


i juga admit yg all this rasa sering bertandang dlm diri. kasih, cinta, sayang, rindu bahagia dirasa dan dik0ngsi bersama family tersayang, kawan2 tercinta, dan bakal suami i nnt (h0pefully!!
amin) *for my dearie ezwan: if i bnyk sakitkan ati u, s0ri tau!i x maksudkan!!luv u f0rever n ever!!* ~blushing~

again i ulang; kasih, cinta, sayang, rindu, bahagia, alangkah indahnya if only this feeling yang terbit dalam diri..tp hati dirundung resah bila cemburu, curiga, dan teraniya, bertandang..kenapa perlu ad cemburu buta???semua ini tidak terjadi sekiranya rasa percaya yang tinggi wujud dalam diri!apakan daya, x semua nya perfect di mata kitakn..siapa yang nk semua yang buruk berlaku kn...tp if semua yang indah saja di dunia tanpa cacat cela xla nm nya dunia kn..

adakah kita yang bersalah????fikir2kanlah, renung2kanlah...as a human, we must believe in ourself!!!ni x..always judging!!x slh judging!!tp berpada2!!tdk perlu menyalahkan sesiapa!!tdk perlu beradu domba!!! (*betul ke w0rds ni*hentam ja!!tp mcm pnh dgq!haha*)
tepuk dada tanya selera...

BERSYUKUR dgn apa yg dikurniakn drpd-Nya...nikmat didunia yg hanya sementara..akhirat jua yg kekal selamanya...ingat2 lah!! (*pesanan untuk diri sendiri*) semuanya ketentuan Allah S.W.T yang MAHA KUASA..happy and except as who u are!!d0n't c0mpare with 0thers!if u rs u ni kurang, ad lg hambanya yg serba kekurangan...selalu lihat ke bawah, jgn asyik memandang ke ats...tdk perlu berlebih2an hanya sekadar ckup keperluan..Alhamdulillah..

p/s : hargailah apa yang kita ada sekarang..sentiasa bersyukur kepadaNya...InsyaAllah hidup sentiasa berkat...jangan sesekali meninggalkan doa kepada kedua ibubapa...kerana mereka kita di dunia!!L0ve ma abah!!

*manusia tdk pernah puas dengan apa yang mereka ada... ~termasuk lah saya~*
*ini advise tuk diri sendiri dan tatapan pembaca*

~Ya Allah, engkau bimbing la diriku ke jalan yg diredhai Mu..sesungguhnya hamba insan yang lemah- amin...~

No comments: